Vénuszsarló vadászattal búcsúztassuk az évet! – 12.19.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-12-19 16:30
Program vége: 2021-12-19 18:45
Szabad helyek száma: 7 fő

A Vénusz év végére különleges helyre érkezett a Nap körüli pályáján.

Míg az apró, és nehezen észlelhető telivénusz és a hízott Vénusz hónapokig döcög csigalassúsággal az égen, az alsó együttállásához közeledve hatos sebességbe vált a bolygó! Az Esthajnalcsillag leghíresebb és legszebb különlegessége a vénuszsarló, a vakítóan fényes, bolygász-szemmel nézve hatalmasra nőtt, kifli alakú Vénusz. A tünemény mindössze 2-3 hétig látható, így igazi karácsonyi ajándék ez nekünk az esti égen! A csillagvizsgáló tetőteraszára kilépve hordozható távcsövekkel nézzük meg a sziporkázó, mindössze 12%-os, de a Jupiternél is nagyobb vénuszsarlót, melynek szarvait a légköri fénytörés szivárványosra színezi.

A Vénusz után Szaturnusz pengeéles gyűrűjét vizsgáljuk meg, mely igazi ékszerdobozként táncol távcsöveinkben. A majdnem telihold hatalmas korongján megpillantjuk a tengereket, és a sugársávos kráterek teljes holdfelszínt beborító sugársávjait. Végül immár a kupola távcsőóriásával vesszük szemügyre a Jupiter lapult korongját, a pompásan fodrozódó egyenlítői felhősávjait, és három holdját, melyek mind a bolygó ugyanazon oldalán sorakoznak fel!

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.