Vénuszsarló vadászattal búcsúztassuk az évet! – 12.17.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-12-17 16:30
Program vége: 2021-12-17 18:45
Szabad helyek száma: 19 fő

A Vénusz év végére különleges helyre érkezett a Nap körüli pályáján!

Míg az apró, és nehezen észlelhető telivénusz és a hízott Vénusz hónapokig döcög csigalassúsággal az égen, az alsó együttállásához közeledve hatos sebességbe vált a bolygó! Az Esthajnalcsillag leghíresebb és legszebb különlegessége a vénuszsarló, a vakítóan fényes, bolygász-szemmel nézve hatalmasra nőtt, kifli alakú Vénusz. A tünemény mindössze 2-3 hétig látható, így igazi karácsonyi ajándék ez nekünk az esti égen! A csillagvizsgáló tetőteraszára kilépve hordozható távcsövekkel nézzük meg a sziporkázó, mindössze 14%-os, de a Jupiternél is nagyobb vénuszsarlót, melynek szarvait a légköri fénytörés szivárványosra színezi. A Vénusz után már a kupola távcsőóriásával vesszük szemügyre a Jupiter fodros felhősávjait, majd a majdnem teli Hold holdbéli tájain kalandozunk el: Megfigyelhetjük a fényes Aristarchus kráter mellől eredő lávafolyást, a Schröter-völgyet, sőt a Reiner Gamma titokzatos, mágneses anomáliát rajtó alakzatát is megcsodálhatjuk!

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.