Valentin-nap: a szerelmesekre mosolyog a telihold – 02.14.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2022-02-14 18:00
Program vége: 2022-02-14 20:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Valentin-napon a romantikus, ősfás parkban, a klasszicista csillagvizsgáló kupolák környezetében mosolyog a téli telihold a szerelmes párokra.

A programot a meleg és űrillatú előadóteremben kezdjük, ahol különleges válogatásban mutatjuk meg az égbolt romantikáját: a Szerelem bolygójától kezdve a Szív-ködön és a Gránátcsillagon át a görög és magyar csillaglegendák pajzán kalandjaiig. Ezután kimegyünk a csillagvizsgáló kupolába és megismerkedünk a csillagászok romantikus életével. Végül a távcsőóriásunkkal szemügyre vesszük a kerek holdat, ami egy nap múlva ér telihold fázisba. Több százszoros nagyításon virtuális holdsétát teszünk az egzotikus alakú Reiner Gamma mágneses foltja mentén, és megnézzük a hatalmas, 173 km-es Grimaldi kráter lávával feltöltött kráterfenekét. Végül a még ennél is nagyobb, 212 km-es Schickard kráteróriás göröngyös falában és apró mellékkrátereiben gyönyörködhetünk. A távcsőre szerelt mobiltelefon adapter segítségével pedig saját holdfotónkat is elkészíthetjük és hazavihetjük, Valentin-napi csillagvizsgáló látogatásunk örök emlékeként.

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.