Ünnepi égiparádé: oppozícióban a Jupiter! – 08.20.

Program kezdete: 2021-08-20 20:45
Program vége: 2021-08-20 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Az államalapítás ünnepén a Svábhegyi Csillagvizsgáló tetőterasza meghitt és különleges helyszínt nyújt, nem a földi, hanem az égiparádé megfigyelésére. A tűzijátékban hömpölygő tömeg elől a Normafa ősfás csillagvizsgálójába menekülve az égitestek által kínált látványosságokban fogunk gyönyörködni: Az erősen dagadó Holdon megcsodálhatjuk a holdi suvadásoktól fényes peremű Aristrarchus krátert, és a mellette eredő Schröter-völgy kiürült lávafolyását. A Hold déli pereme mentén pedig a 210 km átmérőjű, szabdalt és aszimmetrikus peremű kráteróriás, a Schickard vár ránk.

A Szaturnusz bolygó csodálatos gyűrűrendszere ránk mosolyog a távcsőben, a Titan narancsos óriásholdja is szemünk elé tárul. A Jupiter pedig éppen ezen az ünnepnapon kerül oppozícióba, ekkor a legfényesebb és legnagyobb. A bolygóóriás a Nagy Vörös Foltjával készül az égiparádéra: a ciklonóriás a bolygóperemen felkelve egyre szebben tárulkozik ki előttünk…