Tündöklő téli csillaghalmazok és a türkizkék Uránusz – 01.22.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2022-01-22 18:00
Program vége: 2022-01-22 20:00
Szabad helyek száma: 1 fő

Az újév második bemutatóján, ropogós téli esténken ismét a türkizkék óriásbolygót, az Uránuszt keressük fel távcsőóriásunkkal először.

Az apró zöldes planéta Naprendszerünk végeiről integet nekünk. Több százszoros nagyítással felbukkan jellegzetes, zöldes színű korongja, rajta a peremsötétedéssel. Ezután a téli égbolt leggyönyörűbb csillaghalmazát, a Fiastyúkot kapjuk távcsővégre. A fészekalja csillag kékesfehér, fényes óriásai egy mini Göncölszekeret formáznak. Nagyobb távcsővel a halványabb csibék is előbukkannak, mint az Alcyone kürüli négyescsillag, vagy a halmaz szélén levő hatos csillaglánc. Végezetül a téli égbolt szabad szemmel is látható pompás nyílthalmaz-csodáját, az Ikrek csillagképbeli M35-öt keressük fel. A telihold méretű, egyenletes fényességű csillagokból álló csoport fenséges látványt nyújt a téli égen. A nagy halmaz közelében kisebb társa, a halványabb és sokkal sűrűbb NGC 2168 is megpillantható, mely bár kisebb mégis közelebb található felénk a galaktikus környezetben…

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.