Óriások távcsővégen: Hold, Szaturnusz és Jupiter – 08.19.

Program kezdete: 2021-08-19 20:45
Program vége: 2021-08-19 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

A dagadó Hold, a méltóságteljes Szaturnusz és a kelő Jupiter éppen egy vonalban sorakoznak az esti égen, grandiózus látvánnyal várva az égbolt szerelmeseit. A csillagvizsgálónk tetőteraszán felállított távcsövekkel vehetjük szemügyre az ég óriásait.

A Hold fény-árnyék határa mentén éppen felkelt az Aristrarchus és a Herodotus különleges kráterpárosa, melyek között egy hosszú, kanyargózó, mély rianás ered, a Schröter-völgy kiürült lávacsatornája. A déli oldalon pedig a hatalmas Gassendi kráter lávával feltöltött, és zsugorodási rianások által széttöredezett kráterfenekében gyönyörködhetünk. A Szaturnusz pompás gyűrűrendszerével örvendeztet meg minket, és a Titan nevű narancsos óriásholdja is felbukkan távcsöveinkben. A Jupiter fodros egyenlítői felhősávjait is megfigyelhetjük, csakúgy, mint a 4 gyönyörű Galilei holdját, melyből kettő jobbra, kettő pedig balra látszik éppen a bolygótól.