Nyárvégi csillagtúra, nyári csillaghalmazokkal és a Szaturnusszal- 08.26.

Program kezdete: 2021-08-26 20:45
Program vége: 2021-08-26 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Naptárunk szerint lassan búcsúzik a nyár, de az égbolton még a maga teljességben pompáznak a legszebb nyári csillagképek!

Távcsöves csillagtúránkat a Hattyú fejével, a színpompás Albireo kettőscsillaggal kezdjük, melynek főkomponense narancssárga, a kicsivel halványabb kísérőcsillag pedig kékesfehér színben mosolyog. A sötétség beálltával felkeressük a Kígyótartó csillagkép vállán ülő NGC 6633 csillaghalmazt, más néven Hook Kapitány halmazt. A hosszúkás, kissé téglalapszerű nyílthalmaz 38 csillagot tömörít, pompásan csillogva távcsövünk látómezejében. Ezután a Herkules csillagkép M13 nevű gömbhalmazát keressük fel, mely az északi égbolt legfényesebb gömbhalmaza. A távcsőóriásban csillagok százára bomlik, szélén izgalmas, póklábszerű csillagláncok nyúlnak ki a mélységbe, magjában grízesen összemosódik a rengeteg csillag fénye. Ez bizony nem is csoda, hiszen háromszázezer csillagot tömörít magában az óriási halmaz…

Az este fénypontja a Szaturnusz bolygó, melynek trópusi övében kiválóan megfigyelhetjük az Északi Egyenlítői Sáv barnás vonalát, a hatalmas gyűrűn felbukkanó Cassini rést, és a bolygó legfényesebb holdjait is: a Titánt, a Rheát a Tethyst és a Dionét.