Nyárköszöntő csillagtúra II. – 06.05.

Program kezdete: 2021-06-05 21:15
Program vége: 2021-06-05 23:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Nyárköszöntő mélyég túránkat újabb gyönyörű objektumokkal folytatjuk, a holdfénymentes sötét estén a kelő nyári csillagképek kozmikus csodái között kalandozunk.

Még az alkonypír utolsó fényeinél távcsővégre vesszük a Lant csillagkép híres dupla kettős csillagát, az Epszilon Lyrae-t. A két nagyon szoros kettős egymástól távolabb kering, így egyedülálló négyes csillagot formáznak egünkön.

Következő állomásként felkeressük Herkules csillagkép kezét, egyben legfényesebb csillagát, a Ras Algethit. A Ras Algethi a második hozzánk legközelebb eső vörös óriás, mely körül látványos közelségben kering fehér kísérőcsillaga. A Herkulesről a Kígyó feje csillagképbe kóborlunk, ahol a hatalmas és fényes M5 gömbhalmazt vesszük okulárvégre. A többszázezer csillagot tömörítő óriáshalmazban 105 változócsillagot is ismerünk, melyek közül a fényesebbeket mi magunk is megpillanthatjuk. Ezután visszatérünk a Lant csillagképbe, és megvizsgáljuk a szintén legendás Gyűrűs-ködöt, mely egy halott csillag által levetett planetáris köd, egy kozmikus füstkariként táguló égi gyűrű. Mély-ég túránkat a Coma Berenices csillagképben található Feketeszem-galaxissal zárjuk, melynek különlegessége, hogy a csillagváros mag közeli részén sötét porsáv lapul…

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!