Nyárköszöntő csillagtúra I. – 06.04.

Program kezdete: 2021-06-04 21:15
Program vége: 2021-06-04 23:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Lassan ránk köszönt a nyár, az első nyári csillagképek már integetnek felénk a délkeleti égen.

Sötét, holdfénymentes esténken Világegyetemünk mélyébe ugrunk, és a legszebb koranyári mélyég-objektumokat keressük fel nagytávcsövünkkel. A sötétedő alkonyati égen megnézzük az Izar rendkívül szoros, narancs és kék színű kettőscsillagát, majd az epszilon Lyrae híres dupla kettősét. Ebben két kettőscsillag kering egymás körül, különös égi négyesfogatot alkotva.

Ezután az M13, az északi égbolt legfényesebb gömbhalmazát vesszük távcsővégre, melyben sokszázezer ősöreg csillag tömörül különös égi pompában. Majd a Macskaszem-ködöt vizsgáljuk meg 400x-os nagyításon, amely egy haldokló csillagról levetett gázburok, ún. planetáris köd. Különlegessége élénk kék színe, és fényes, jól látható központi csillaga, mely egy forró fehér törpecsillag. Változatos égi kalandunkat az Örvény-köd galaxisánál fejezzük be. Ez a pompás spirálgalaxis épp lapjával látszik, két tekergőző spirálkarja mellett az egyik karhoz kapcsolódó kísérőgalaxisát is szemügyre vehetjük!

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!