Napforduló és Vénuszköszöntő – 06.25.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-06-25 20:30
Program vége: 2021-06-25 22:30
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

A héten következik be a nyári napforduló, mely alkalmából a rövid éjszaka alkonypírjában kezdjük el megfigyeléseinket.

Az Esthajnalcsillag esti láthatósága mostantól lesz kedvező, feltűnő égitestként mosolyog napnyugta után. A kutatóépületünk tetőteraszáról távcsövekkel eredünk a Szerelem Istennője nyomába. A Nap mögül kibukkanó izzó fehér bolygó fázisa most 91%-os, avatott szem már észreveszi a horpadást a Vénusz szélén. 200x-os nagyításon, megfelelő szűrőkkel az igazán jó szeműek pedig a sűrű kénsav felhőtető 1-2 felhősávját is észrevehetik a kihívást jelentő vénuszkorongon!

Az este további részében a lassan besötétedő égen a legszebb és legfényesebb nyáreleji kettőscsillagokat vesszük szemügyre. Megnézzük a Herkules alfáját, a Ras Algethi kettőscsillagot, melynek mélynarancs főcsillaga a második, Földünkhöz legközelebbi vörös óriás. Távcsővégre kerül a Lant csillagképben az Epszilon Lyrae, a híres dupla-kettős is, mely két, egyenként igen szoros kettőscsillag laza párosa, egészen különleges csillagnégyesként díszítve egünket!

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!