Merkúr és Holdsarló megfigyelés az alkonypírban – 05.14.

Program kezdete: 2021-05-14 20:15
Program vége: 2021-05-14 22:30
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

A Merkúr 2021-es legjobb esti láthatóságában járunk, így kiemelt célpontként kapjuk távcsővégre a rózsaszínes bolygóritkaságot. A legenda szerint Kopernikusz, a híres csillagász életében sohasem tudta megpillantani ezt a nehezen megtalálható bolygót. De mi most megpróbáljuk túlszárnyalni Kopernikuszt!

A csillagvizsgáló tetőteraszán, naplemente után, a romantikus alkonypírban keressük meg a félmerkúrt, majd mellette a Hold vékony, 7,5%-os sarlóját is lencsevégre kapjuk. A Holdon már jól megfigyelhetőek lesznek a legszebb kráterek, a sötét oldal sejtelmes hamuszürke fénylése, és a sarló szarvain talán magányos, sötétben ülő világítótornyok is látszanak majd!

A sötétség beálltával pedig lemegyünk a csillagvizsgáló kupolába, és a tavaszi égbolt legszebb kettőscsillagait és csillaghalmazait figyeljük meg a távcsőóriással.