Kettőscsillag, kettős-halmaz és bolygókettős – 09.24.

Program kezdete: 2021-09-24 19:45
Program vége: 2021-09-24 21:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Páros csillagtúránk során először az őszi égbolt legszebb kettőscsillagait vesszük szemügyre.

Az Androméda csillagkében ülő Alamak kettőscsillag egy fényes, enyhén egyenlőtlen, szoros pár, ahol a narancsos főkomponens mellett halványabb kékes kísérőcsillag csillog. Ezután nemcsak a csillagok, hanem csillaghalmazok is párba állnak! Felkeressük a híres Perseus ikerhalmazt, ezt a több tucat sziporkázó csillagból álló, szinte egymás karját fogó nyílthalmazpárost az égen.

Végül két, egymás közelében járó óriásbolygónkat vesszük távcsővégre, a Szaturnuszt és a Jupitert. A Szaturnusz lapult, narancssárga bolygókorongja, pengeéles és résekkel szabdalt gyűrűje egyedülállóan térbeli látványt nyújt. A Jupiter fényesen világító gázóriása pedig fodros felhősávjaival vár minket, és 4 Galilei-holdját is pompásan megfigyelhetjük: nyugati felén a Callistót, Európát és Iót, a keletin pedig a Ganymedest.