Kalandozás a koranyári mély-ég objektumok csodálatos világában- 06.26.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-06-26 21:15
Program vége: 2021-06-26 23:15
Szabad helyek száma: 32 fő

Esti távcsöves bemutató.

A napforduló utáni égen, a sötétedő égbolton először a Hattyú fejét adó Albireo kettőscsillagot vesszük szemügyre. A megkapó színkülönbséggel rendelkező pár főcsillaga narancssárga, míg kísérője látványosan kékesfehér színű.

Ezután felkeressük a Kígyótartó csillagképben a Nyári méhkas csillaghalmazt, mely tucatnyi fényes, laza csillag alkotta, teljes látómezőt betöltő nyílthalmaz. Túránkat a Tejúton kívül, a galaktikus haloban folytatjuk, a Kígyó fejének M5 gömbhalmazával. A jókora, szétterült gömbhalmazóriás, az egyik legfényesebb az északi égbolton. A sokszázezer csillagot tömörítő halmaz legfényesebb csillagait, a sárgás RR Lyrae változócsillagokat mi is megpillanthatjuk.

Következő kalandunk is a gömbhalmazok világában folytatódik, de egy teljesen más természetű halmazzal: A Herkules csillagkép M92 gömbhalmaza az M5-tel ellentétben kisebb, sokkal kompaktabb, fényesebb magja van, és az egyik legszebb gömbhalmaz lévén valódi égi ékszerdobozként tündököl. Mély-ég túránkat a híres Gyűrűs-ködel zárjuk, mely a Lant csillagkép planetáris köde. A holt csillag által levetett gázburok kozmikus füstkarikaként tágul, égi ködgyűrűjének minden szépsége felsejlik a távcsőóriással.

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!