Hullócsillagok éjszakája a Svábhegyi Csillagvizsgálóban III.- 08.13.

Program kezdete: 2021-08-13 20:45
Program vége: 2021-08-13 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Perseida-záró éjszakánkon kitartóan követjük a nyár legszebb hullócsillag-rajának, a Perseida meteorrajnak az alakulását a Svábhegyi Csillagvizsgálóban.

Programunk során mi magunk is kezünkbe vehetjük az égből hullott követeket: Meteorit-vizsgálatot tartunk a legszebb meteoritfajtákkal, polarizációs mikroszkópjainkban pedig a meteoritkristályok színpompás, szivárvány-színekben játszó világába pillanthatunk bele. A Svábhegyi Csillagvizsgáló távcsőóriásával a nyári ég legszebb égitestjeit vesszük távcsővégre.

Ránk mosolyog a háromszázezer csillagot tömörítő Herkules-gömbhalmaz, és a Lant csillagkép kozmikus füstkarikaként táguló Gyűrűs-köde is. Majd főépületünk teraszán kisebb távcsövekkel folytatjuk az égbolt vizsgálatát. Megnézzük a Szaturnusz mértani szépségű gyűrűjét, a Jupiter felhősávjait, vagy a meteorraj radiánsa mellett kelő, csillagoktól sziporkázó Perseus-ikerhalmazt. Nem kevés szépséggel örvendeztet meg minket a dagadó Hold sarlója, rajta a Theophilus-Cyrillus-Catharina pompás kráterhármasával.

A közös távcsövezés után a kupola mellett található észlelőréten az égre felpillantva várjuk az első Perseida-meteorokat, és figyeljük a hullócsillag-raj izgalmas, felvezető szakaszát, elmerengve a nyári égbolt szépségein. Ehhez hozz magaddal polifoamot vagy takarót, amin kényelmesen kémlelheted majd az égboltot!