Holdsarló és Vénusz-vadászat az alkonypírban! – 06.12.

Program kezdete: 2021-06-12 20:25
Program vége: 2021-06-12 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Látványos együttállás és égiparádé vár minket napnyugta után, a vörösesen derengő ég alján!

A telivénusz és a vékony holdsarló mértani alakzatba állnak, csábítva a szabadszemes gyönyörködésre és a távcsöves észlelésre. A megfigyeléshez felmegyünk a kutatóépület pazar látványt nyújtó tetőteraszára, és napnyugta után gyorsan elkezdjük megkeresni a Vénuszt, hogy még azelőtt elcsíphessük, hogy túl alacsonyra kerülne. A 94%-os fázist mutató bolygó gyakorlatilag kerek telivénusznak látszik, egy apró, de rendkívül fényesen izzó, táncoló golyóbis lesz távcsövünkben. A nagyon jó szeműek megfelelő szűrőkkel felfegyverezve akár 1-2 felhősávot is észrevehetnek a sűrű és zárt felhőtetőn.

Az újhold óta alig kétnapos holdsarló ennek ellentéteként csodálatos és részletgazdag látványt nyújt majd. Kráterek sokasága tűnik elő a pengevékony sarló mentén, a sarlócsúcson talán lefűződött, a sötétben csillogó világítótornyok is látszódnak majd. Az alkony előrehaladtával feltűnik a hamuszürke fény, a Hold sötét oldalának halvány derengése. A megkapó párostól elbúcsúzva átmegyünk a kupolába, ahol a nagytávcsővel felkeressük az Epszilon Lyrae híres és látványos, dupla kettőscsillagát, végül az M13 grandiózus gömbhalmazát, mely több százezer sziporkázó csillagot rejt magában.

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!