Gyűrűs kalandok: Szaturnusz és Szaturnusz-köd – 10.23.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-10-23 18:45
Program vége: 2021-10-23 20:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Őszi csillagtúránkon a gyűrűs bolygóé a főszerep. Részletesen megvizsgáljuk a Szaturnuszt távcsőóriásunkban, 300x-os nagyításon.

A jókora, gyors forgástól kilapult bolygókorongon az Északi Egyenlítői Sáv barnás-narancsos felhőpamatait vehetjük szemügyre. A bolygó körüli gyűrű pengeéles, térben lebegő tünemény, a külső A gyűrű és a belső B gyűrű között húzódó Cassini rés is elénk tárul. A bolygókorong látványos árnyékot vet saját gyűrűjére. A Szaturnusz után csillagvárosunk csodái közé kalandozunk, és a Szaturnusz alakjáról elnevezett Szaturnusz-ködöt (NGC 7009) vesszük szemügyre a Vízöntő csillagképben. A holt csillagról levetett ovális gázburok jellegzetes és egyedülálló oldalra kinyúló anzákat mutat, ami miatt látványa a Szaturnusz gyűrűjére hasonlít.

Végül Naprendszerünk legnagyobb bolygóját, a Jupitert vesszük távcsővégre, melyről ránk mosolyog az éles, narancsvörös Északi Egyenlítői Sáv, és a trópusi öv fodrokkal és felhőkivetülésekkel tarkított területe. A program során előadótermünkbe is benézünk egy interaktív csillagászati bemutatóra.