Galaxisparádé a tavaszi égen I. – 05.28.

Program kezdete: 2021-05-28 21:15
Program vége: 2021-05-28 23:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

A tavaszi égbolt legendás galaxisairól híres.

A tavasz vége felé az esti, holdfénymentes égen csábítóan hívogatnak a legszebb galaxisok. Távcsőóriásunkkal végig is kalandozunk a legszebbeken az este során.

Bemelegítésnek, a sötétség beálltáig megnézzük a Nagy Medvében a Mizar-Alcor híres kettőscsillagát, népies nevén Kisbérest. Ezután a Nagy Medvénk legpompásabb galaxispárosát, az M81-M82-t vesszük távcsővégre. A Bode galaxis (M81) hatalmas, félig felénk billenő spirálgalaxis, a Szivar-galaxis (M82) pedig egy éléről látszó szabálytalan csillagváros, központi porsávval és csomókkal. Ezután pedig a Bereniké Haja és a Vadászebek csillagkép válogatott galaxisai következnek: A Feketeszem-galaxis (M64) egy olyan spirál, aminek a magja közelében sötét porsáv látszik, mintha fekete belső szemmel nézne vissza ránk a csillagváros. Majd a Vadászebek csillagképben megnézzük a Bálna-galaxis (NGC4631) éléről látszó küllős spirálgalaxisát, mint jókora, elnyúlt kozmikus bálnához hasonlító csillagvárost.

Végül lézerpálcát ragadunk, és elkalandozunk a Nagy Tavaszi Háromszög csillagképei és csillaglegendái között: az Oroszlán, a Szűz és az Ökörhajcsár csillagképek után az Északi Korona koronázza meg esténket.

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!