Elő-Valentin-nap: a Hold az egyik ikerpár szívében jár – 02.13.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2022-02-13 18:00
Program vége: 2022-02-13 20:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Elő-Valentin-napi programunkat a 14-i szerelemünnep előtti romantikus égi randevúnak szánjunk, hogy a 14-ét még bensőségesebb módon ünnepelhessék a párok.

Mosolygós dagadó holdunk épp az egymás kezét fogó Ikrek csillagkép Polluxának szívében jár. A programot a meleg űrfotókkal díszített előadóteremben kezdjük, ahol különleges válogatásban mutatjuk meg az égbolt romantikáját: a Szerelem bolygójától kezdve a Szív-ködön és a Gránátcsillagon át a görög és magyar csillaglegendák pajzán kalandjaiig. Ezután kimegyünk a csillagvizsgáló kupolába és megismerkedünk a csillagászok romantikus életével. Végül a távcsőóriásunkkal szemügyre vesszük a Holdat, hogy több százszoros nagyításon kalandozzunk el a holdbéli tájon. Esténk sztárja egy különleges páros kráter: Míg a Herodotus szolid falakkal, és sötét, lávával töltött aljú, visszafogott kinézetű kráter, a mellette levő Aristarchus mély teraszos falaival, és csuszamlásokkal díszített, fényesen csillogó kráterfalával egész Holdunk legfényesebb és legragyogóbb alakzata. Kettejük öleléséből tör föl a Hold talán legcsodálatosabb völgye, a Schröter völgy kacskaringós, széles lávafolyása. Búcsúzóul a hatalmas, 212 km-es Schickard kráteróriás göröngyös falában és apró mellékkrátereiben gyönyörködhetünk.

A távcsőre szerelt mobiltelefon adapter segítségével pedig saját holdfotónkat is elkészíthetjük és hazavihetjük, Valentin-napi csillagvizsgáló látogatásunk örök emlékeként.

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.