Egyszemű óriás: ránk néz a Jupiter Nagy Vörös Foltja – 10.22.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-10-22 18:45
Program vége: 2021-10-22 20:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esténk középpontja a bolygókirály Jupiter lesz, de bemelegítésnek nem kevésbé lenyűgöző testvérével a Szaturnusszal kezdjük távcsöves megfigyelésünket.

A Szaturnusz sárga korongján megfigyelhetjük narancsos egyenlítői sávját, majd a bolygó körül lebegő gyűrű káprázatos látványában gyönyörködhetünk. A bolygóhoz közel a barnás Titan óriásholdat, és a Rhea és Tethys holdakat is megnézzük. Ezután Naprendszerünk leghatalmasabb bolygóját, a Jupitert vesszük vizsgálat alá. Különleges formáját hozza ma a bolygó, hiszen leghíresebb alakzata, a Nagy Vörös Folt épp a bolygó középvonalán vonul végig tiszteletünkre. A narancssárga óriásciklon jelenleg a Földdel megegyező méretű, és legalább 150 éve örvénylik már az anyabolygón. A Nagy Vörös Folt bal oldalán jelenleg markánsan és jól láthatóan fut a Déli Egyenlítői Sáv, míg a folttól jobbra eltűnik. Az éles szeműek a Sáv helyett apró turbulens felhőörvényeket, világos hasadásokat is megpillanthatnak. Így ízelítőt kapunk a bolygó változatos arcából, a szemünk előtt kel életre felhőzet széláramok által sodort dinamikája. A bolygó holdjai is akciójelenettel készülnek ma este: Az Io hold apró, világos korongja szorosan megközelíti a Jupitert, majd a bolygó elé lép az egyenlítőnél… A program során előadótermünkben is körülnézünk egy interaktív csillagászati bemutatón.