Égi bolygóháromszög és holdfotózás mobiltelefonnal – 10.16.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-10-16 20:00
Program vége: 2021-10-16 22:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Ezen a holdfényes estén a Szaturnusz, a Jupiter és a dagadó Hold kövér tompaszögű háromszögben, szinte egy vonalban sorakozik fel egünkön.

Távcsőóriásunkkal a Szaturnusz gyűrűs bolygóját figyeljük meg először, rajta a lapult korongot, a narancsos-barnás egyenlítői sávot, az A és B gyűrű mértani pontosságú ívét, a közéjük ékelt fekete Cassini réssel, és a bolygó látványos árnyékát a gyűrűn. A Jupiter hatalmas és fényes korongján minket üdvözölnek a jelenleg is igen aktív egyenlítői sávok kusza fodrai, bárkái és hídjai. A bolygó mellett az Io, a Ganymedes és a Callisto holdak lebegnek, egyre távolabb az anyabolygótól.

Végül a hízó Hold felszínén teszünk virtuális holdsétát többszázszoros nagyításon, ínyencségek után kutatva: Északon a Szivárvány-öblöt karéjként körbeölelő Jura hegység lesz első számú célpontunk, mely meredeken magasodik a sötét és sík tengeröböl fölött. Délebbre az apró Mons Delisle megnyúlt, nyíl alakú hegye, és az éppen felkelő Kepler sugárkráter teraszos fala vár minket. A legszebb részletekről mobiltelefonos fotót is készíthetünk, hogy haza vigyünk emlékként egy darabot a Világegyetem csodáiból.