Csodálatos decemberi bolygóegyüttállás – 12.10.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-12-10 16:15
Program vége: 2021-12-10 18:30
Szabad helyek száma: Betelt fő

Csodálatos decemberi bolygóegyüttállás: Vénusz-Szaturnusz-Jupiter és a Hold.

Gyönyörű és különleges bolygóegyüttállással készülnek az égiek a decemberi ünnepekre!

Az égbolt legfényesebb bolygói sorakoznak fel szép szabályos vonalban, szemünk előtt az esti égen. A sort az Esthajnalcsillag kezdi, a vakítóan fényes Vénusz, utána az öreg Szaturnusz halvány, narancssárgás bolygója következik. A Jupiter a következő a sorban, a bolygókirály Vénuszt ostromló fehér fényességgel világít. A szabályos vonalat pedig az első negyed közeli holdsarló zárja. Mind a négy égitest egyszerre csak szabad szemmel figyelhető meg, ezért felmegyünk a csillagvizsgáló tetőteraszára, és az ottani távcsövekkel kezdjük az észlelést az alkonyi égen. Az alacsonyan járó Vénusz sarlója talán most a leglátványosabb: alig 20%-os, de az összes bolygó közül a legnagyobb látszó átmérőjű!

A többi bolygó már a kupolából is látható, így az óriástávcsővel vesszük szemügyre őket! Először a Szaturnusz festményszerű gyűrűrendszerében gyönyörködünk, majd a Jupiter hullámoktól fodrozódó markáns felhősávjait vizsgáljuk meg. Utolsó célpontunk a Hold, melynek dagadó sarlóján az Aristoteles és Eudoxus teraszos falú kráteróriásaiban gyönyörködhetünk. Sőt, a Derültség Tengerének hegyláncai és redőgerincei is ránk várnak, a csodálatos együttállás felemelő zárásaként!

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.