Csillagtúra a planetáris ködtől a galaxisig, Jupiterrel koronázva – 10.09.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-10-09 19:30
Program vége: 2021-10-09 21:30
Szabad helyek száma: 13 fő

Őszi csillagtúránkon a sötét, holdfénymentes égbolt legpompásabb objektumai közül válogatunk.

Bemelegítésként a Pegazus csillagképben megkeressük az M15 nevű gömbhalmazt. A szárnyas ló orrából kiprüszkölt mennyei csillagszórás Tejútrendszerünk egyk legidősebb és legsűrűbb gömbhalmaza. Összesen 100.000 csillag tömörül benne, és már 12 milliárd éve fénylenek a mostanra aggkorú csillagai. Ezután a Lant csillagkép csodálatos Gyűrűs-ködét figyeljük meg, mely a távcsőóriásban látványos, lukas közepű füstkarikaként tágul a világűrben. Majd a híres Androméda-galaxis nyomába eredünk, mely Lokális Galaxishalmazunk legnagyobb csillagvárosa, és a Budapestről széléről szabad szemmel látható legtávolabbi égitest. 2,5 millió fényéves távolságból figyelhetjük meg sűrű magját, és két apró kísérőgalaxisát.

Az estére végül a Jupiter bolygó teszi fel a koronát. A fényes, lapult korongon vékonyabb és vastagabb, fodros szélű felhősávok sokasága vár, és három hold is tekereg éppen a bolygó körül, a Callisto, az Io és a Ganymedes.