Csillagmesék és mély-ég objektumok, a nyári égbolt szépségei I. – 07.02.

Program kezdete: 2021-07-02 21:15
Program vége: 2021-07-02 23:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

A nyári égbolt legcsodálatosabb látnivalói egyre magasabbra kerülnek, ahogy beköszönt a nyár. Holdfénymentes esténken nyomába eredünk Herkules heroikus történeteinek, az égen repülő Hattyúnak, a Lant húrjainak és a Skorpió kalandjainak. Az alkonyati égen felkeressük a Skopió ollóját, az Akrab szoros, egyenlőtlen és izgalmasan kékes kettőscsillagát. Ezután a hattyú csillagkép fejét, a csodálatos Albireo kettőscsillagot vesszük távcsővégre, melynek narancssárga főkomponense mellett kék kísérőcsillaga mennyei látványt nyújt. A Herkules csillagkép M13 gömbhalmaza háromszázezer csillag összeolvadó fényével mosolyog ránk.

A távcsőóriással a halmaz csillagok sokaságára bomlik, póklábszerű csillagláncok nyúlnak ki belőle. Ezután az égbolt egyik leghíresebb planetáris ködét, a Gyűrűs-ködöt vesszük szemügyre a Lant csillagképben. Az élete végén járó csillag csodálatos táguló gázgyűrűt vetett le magáról. Végül felkeressük a Kis Róka csillagkép Súlyzó-ködét, mely a legfényesebb planetáris köd az északi égbolton. A súlyzóra, vagy almacsutkára emlékeztető kétpólusú köd megkapó ellentéte lesz a Súlyzó köd vékony és gyűrűs alakjának.

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!