A Vesta kisbolygó az Oroszlán galaxishármasa között! – 06.11.

Program kezdete: 2021-06-11 21:15
Program vége: 2021-06-11 23:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Különleges égi együttállásnak lehetünk szemtanúi ezen az estén!

Az égbolt legfényesebb kisbolygója, a (4) Vesta az Oroszlán csillagképben található legendás galaxishármas, a Leo Triplet galaxisai közé araszol. Az alkonyi égen az este bemelegítéseként megnézzük a Göncölszekér híres szabadszemes kettőscsillagát, az Alcor-Mizart, majd a jóval nagyobb kihívást jelentő Porrimát, a Szűz csillagkép igen szoros kékesfehér, és gyorsan keringő kettőscsillag-különlegességét. A sötétedés beálltával felkeressük a Vesta kisbolygót, mely a Mars a Jupiter közötti kisbolygóöv legfényesebb, és második legnagyobb objektuma. Kisebb nagyításon megfigyelhetjük a kisbolygó színét, mely nem színtelen fehér, hanem egy finom sárgásfehér árnyalat látszik a visszavert kisbolygófelszínen.

Majd megpróbálkozunk a lehetetlennel: a rendkívül pici, mindössze 0,38 ívmásodperc átmérőjű kisbolygót felnagyítjuk 900x-os nagyításra, és megpróbáljuk megfigyelni az apró remegő égitest kiterjedését és alakját: a Vesta ugyanis nem teljesen kerek, hanem igazi kisbolygóhoz méltó módon ovális! A teljes sötétség beálltával pedig a Vestával egy látómezőben előbukkan a LeotTiplet két gyönyörű spirálgalaxisa, a féloldalról látszó M65 és a hosszúkás M66 is!

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!