A sziporkázó Szekerestől az Orion-köd óriásáig – 02.04.

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2022-02-04 18:00
Program vége: 2022-02-04 20:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Téli csillagoségbolt túránkat a magasan fejünk felett járó Szekeres csillagkép sziporkázó csillaghalmazával kezdjük.

Az M37 jelű halmaz a Szekeres három fényes csillaghalmaza közül a legfényesebb és leglátványosabb. A halmaz éppen Galaxisunk középpontjának ellenpontjába néz, így a Tejútrendszer külső karjai közé esik. A sűrű, kompakt csillagcsoport 150 csillaga a látómező közepén tündököl, közöttük tucatnyi vörös óriáscsillag bújik meg.

Esténk sztárja az Orion csillagkép öve alatt elhelyezkedő, derült éjszakákon szabad szemmel is látható Nagy Orion-köd (M42-M43). A 24 fényév átmérőjű köd ma is aktív csillagkeletkezési régió, születő naprendszerek korongjaival teli. Közepén a négy kék szuperóriás csillagból álló Trapezium világítja meg a ködöt, melynek türkizzöld belső régiója kusza, tekergőző fényes ködfoszlányokkal borított. Alsó és felső része felől két látványos sötét poroszlop nyúlik bele, míg a köd külső régiói messzire nyúló karokként ölelik körbe a téli égbolt legcsodálatosabb galaktikus ködét…

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.