A Szaturnusz éjszakája – 08.14.

Program kezdete: 2021-08-14 20:45
Program vége: 2021-08-14 22:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Az augusztus elején oppozícióba került gyűrűs bolygókirálynő mostmár a kupola távcsőóriásával is megfigyelhető!

A Szaturnusz idei első esti észlelése előtt az alkonyodó égen a bolygó fölött járó Delfin csillagkép orrát vesszük szemügyre: A Gamma Delphini nevű pompás kettőscsillag két hasonló fényességű, sárgás csillag alkotta viszonylag szoros pár. Ezután a Pajzs csillagkép híres Vadkacsa halmaza kerül terítékre. A rendkívül sűrű és kompakt nyílthalmaz sok tucatnyi sziporkázó, kissé V betűbe rendezett űrbéli “vadkacsából” áll. A Szaturnuszhoz közeledve először távcsővégre kerítjük a Szaturnusz-ködöt. A megnyúlt, ovális, bipoláris planetáris köd kissé a Szaturnusz gyűrűjére emlékeztet, és a Szaturnusztól csak pár fokkal fölfelé található éppen!

Végül köszöntjük az est sztárját, a Szaturnusz bolygót, mely felénk billenő gyűrűjével, a gyűrűrésekkel, és narancsos felhősávjaival szemkápráztató látványt nyújt. A bolygótól messzebb a fényes Titan óriáshold, közelebb a Rhea, Dione és Tethys holdak várnak ránk…