A Nagy Vörös Folttól a Válságok Tengeréig – jupiterészlelés és holdfotózás- 11.20.

Program kezdete: 2021-11-20 18:15
Program vége: 2021-11-20 20:15
Szabad helyek száma: Betelt fő

Telihold után egy nappal a fényes égitesteké a főszerep egünkön.

A bolygókirály Jupiter elénk tárja ékességét ma este, hiszen a Nagy Vörös Folt a bolygó közepén mosolyog, éppen ránk. A hatalmas, Föld méretű vihar nem kevés bonyodalmat okoz a bolygó Déli Egyenlítői Sávjában. A vihar bal oldalán szép sötét és egyenletes a sáv felhőzete, míg a vihar mögött egy turbulens, hasadásos régióban keveredik fel, itt jó láthatóan halványabb maga a felhősáv is.

A Jupiter megcsodálása után a kelő Holdra irányítjuk távcsövünket. Most is jól megfigyelhetők a sugárkráterek teliholdkor látszó, egész korongot beszövő fényes sugársávjai. A fogyó holdperemre nagyítva, a nyugati peremhez közel fekvő Crisium-medence, a Válságok Tengere térbeli módon ugrik ki, meredek peremhegyek határolják. A déli féltekén a Langrenus és a Petavius teraszos falú, központi csúcsos krátereiben gyönyörködhetünk. A Petavius kráterfenekén még a rianásokat is megpillanthatjuk! Holdfotót is készíthetünk égi kísérőnkről mobiltelefon-adapter segítségével, hogy megörökítsük magunknak a holdi hegyvidék lélegzetelállító szépségeit. A program során előadótermünket is felkeressük egy interaktív csillagászati bemutató erejéig.

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.