A Jupiter, a Bagoly-halmaz és a Fiastyúk csodái – 12.04.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-12-04 18:00
Program vége: 2021-12-04 20:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Csillagfényes esténken először a Jupiter bolygóóriásának nyomába eredünk, majd a koratél legszebb csillaghalmazai között kalandozunk el.

A Naprendszer legnagyobb bolygója éppen a leghíresebb alakzatát tárja szemünk elé: a Nagy Vörös Folt Földünknél is nagyobb ciklonóriása épp a bolygó peremén kel. Az óriásvihar mellett a bolygó hullámoktól fodros felhősávjai is óriási látványt nyújtanak. A Jupiter után a Cassiopeia csillagkép csodálatos alakú csillaghalmazát kapjuk távcsővégre, a Bagoly-halmazt (NGC 457). A különleges alakú halmazban két fényes csillag rajzolja ki a bagoly világító szemét, halványabb csillagok csillagpora pedig a madár testét, és az arra merőleges, kitárt szárnyait is elénk varázsolják! Végezetül a Bika csillagkép csibekeltetőjébe kalandozunk el, a méltán híres Fiastyúk halmazba. Az alig 440 fényévre fekvő hatalmas csillaghalmaz csibevázát tucatnyi fényes kékesfehér csillag rajzolja ki, melyek egy miniatűr Göncölszekérre emlékeztetnek. Távcsővel a fényes csillagok között további látnivalók bukkannak fel, mint az Alcyone körüli négyescsillag és egy sorba rendezett hattagú csillaglánc…

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.