A Juno kisbolygó csodálatos együttállása az M10 gömbhalmazzal- 06.18.

Program kezdete: 2021-06-18 21:00
Program vége: 2021-06-18 23:00
Szabad helyek száma: Betelt fő

Esti távcsöves bemutató.

Különleges égi együttállásnak lehetünk tanúi ezen az éjszakán: A (3) Juno kisbolygó a Kígyótartó csillagképben terpeszkedő gömbhalmazóriást, az M10 gömbhalmazt közelíti meg.

Az este bevezetőjeként elkalandozunk a legalább ennyire látványos, első negyed utáni Holdon. Égi kísérőnkön már kisebb nagyítással is kráterek sokasága vár, 2-300x-os nagyításon pedig lélegzetelállító holdi tájban gyönyörködhetünk: Északon a Plato kráter sötét, lávával feltöltött alján kereshetjük az apró mellékkrátereket. Az Eratosthenes teraszos falú kráterében központi csúcs is meredezik. Úgyszintén különleges látványt nyújt a Tycho, többszörös teraszokat formáló összetett kráterfalaival. A Holdban való gyönyörködés után szemügyre vesszük a Juno és az M10 gömbhalmaz együttállását. Az M10 a Kígyótartó fényes és szép gömbhalmaza, mely a galaktikus haloban, gömbhalmaznyelven egész közel, alig 14.300 fényévre van tőlünk. A huncut Juno kisbolygó, az aszteroida-öv híres harmadik felfedezettje, a ködös gömbhalmaz szélétől alig 10 ívperce fog halvány fénypontként araszolni, különleges együttállással fűszerezve a mai estét!

Programjaink védettségi igazolvánnyal, vagy az azt kiváltó applikációval látogathatók!