A Fiastyúk csibéitől az Orion-köd tekergő gázkarjaiig – 01.28.

3600 Ft

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2022-01-28 18:00
Program vége: 2022-01-28 20:00
Szabad helyek száma: 2 fő

Csillagfényes éjszakánkon a Fiastyúk csillaghalmazát, és a Nagy Orion-ködöt vesszük szemügyre, de bolygászati bemelegítésként az Uránuszt keressük fel először.

A látványosan zöldes planéta a külső Naprendszer bugyraiból integet felénk, az Uránusz több százszoros nagyításon is apró korongként lebeg a látómezőben. A Fiastyúk fényes és hatalmas csillaghalmaza épp fordítva lesz, a legkisebb nagyítást kívánja. A fészekalja csibét kirajzoló kékesfehér óriáscsillagok apró Göncölszekeret rajzolnak ki. A halványabb halmaztagok pedig izgalmas négyescsillaggal, vagy hosszú csillaglánccal díszítik a csibekast. A Nagy Orion-köd talán a leglátványosabb emissziós köd, ami hazánkból látható. A központját alkotó Trapézium izgalmas négyescsillag, kék szuperóriás csillagai fénylésre gerjesztik a ködkomplexumot. A köd mélyén márványos, kusza, tekergőző gáznyúlványok által kirajzolt terület fekszik. Kívülről sötét poroszlopok harapnak a ködbe. Külsőbb részein pedig tágra nyíló gázkarok bukkannak fel szemünk előtt, csodálatos kozmikus látványt nyújtva a távcsőóriásban.

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.