A bolygóóriástól a gömbhalmazon át a szomszéd galaxisig – 12.03.

3600 Ft

Ez a termék jelenleg nincs hely és nem megvásárolható.

Cikkszám: N/A Kategóriák: , , Címke:
Program kezdete: 2021-12-03 17:45
Program vége: 2021-12-03 19:45
Szabad helyek száma: Betelt fő

Holdfénymentes sötétben sziporkázó koratéli esténken a Jupiter bolygóóriását vesszük először távcsővégre.

A bolygókirály különleges csemegét tartogat nekünk ez estére: 18:00 perckor az apró, de fényes Europa holdja épp a bolygókorong elé lép, annak jobb oldalán. A bolygó előtt haladó apró világos foltot kihívás lesz megpillantani, de a felhőörvényekkel szabdalt egyenlítői sávok biztosan csodás látványt ígérnek. A bolygóvizsgálat után máris galaxisunk szélére ugrunk, és a Pegazus szárnyas lovának orránál ülő M15 nevű gömbhalmazt vizsgáljuk meg. Ez a 100.000 csillagot tömörítő, sziporkázó csillagváros a legöregebbi gömbhalmaz, 12 milliárd éves! Kompakt magja és peremcsillagainak sokasága a szemünk előtt bontakozik ki. A kozmikus aggastyán után Lokális Galaxishalmazunk legnagyobb tagját, az Androméda galaxist vesszük távcsővégre. Androméda a nagytestvérünk, a Tejútrendszernél is nagyobb csillagváros, mely a Budapest széléről szabad szemmel megpillantható legtávolabbi égitest! 2,5 millió fényéves távolságával 2,5 millió éve kibocsájtott fénysugarakban gyönyörködhetünk, ahogy a galaxis kompakt magja, az egész látómezőt beterítő halványabb spirálkarjai, vagy apró kísérőgalaxisa a szemünk elé tárul!

COVID és a biztonság: 2021. november 1-től kötelező a maszk viselése belső tereinkben.